Red Lollipop valkili harikalar kumpanyası: frankenstein pie^^ Red Lollipop

26 Eylül 2011 Pazartesi

frankenstein pie^^



heleloy minik balkabaklarım^^...minnoş bi ne pişirdim postu ile işte geldim burdayım^^...bu aralar tez stresinden olsa gerek mutfakta habire bişeler yapmak istiorum...uzun zamandır yemekten çok keyif aldıım ve daha önce denemediim elmalı kurabieyi nasıl yaparım die merak ediordum...dr. gugıl sayesinde bu derdime de çare buldum^^...şekli çok sempatik olan elmalı ay kurabiesini seçtim yapmak için^^...internetteki çeşitli tariflerden kendi tarifimi yarattım ve ilk deneme için gayet başarılı bi sonuç elde ettim dorusu...bi çeşit frankenstein tarif oldu yani benimkisi ihihi^^...işte valki'nin elmalı ay kurabiesi tarifi^^

önce malzemeler:

hamur için:
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı yoğurt
1.5 yemek kaşığı margarin
yarım çay bardağı sıvı yağ
aldığı kadar un
zevkinize göre pudra şekeri

içi için;
elma rendesi
kuş üzümü
tarçın
isteğe göre ceviz içi ve şeker

derin bir karıştırma kabında yumurta,yağ,yoğurt ve pudra şekerini güzelce harmanlıyoruz...karıştırdığımız ıslak malzemenin üzerine un,vanilya ve kabartma tozunu eleyerek ilave ediyoruz...yumuşak ama dağılmayan bir hamur elde ediyoruz...hamur biraz dağılmaya eğilimli oluor uyarmadı demeyin...sanırım bikaç yapış da bu konuda ustalık kazanılabilir...içi hazırlamak çok kolay...rendelenmiş elmaya damak tadınıza göre şeker,üzüm ve tarçını ekleyip pişiriyoruz...soğutursak daha iyi olur...hamuru cıvıklaştırabilior çünkü sıcakken..evet işin en ustalık isteyen kısmı hamurdan minik bezeler yapıp bunları merdane ile açmak...hamurda ayrışmalar olabildiği için içi koyduktan sonra ay şeklini vermek de biraz zahmetli^^...ama sonuçta çok neşeli kurabieleriniz oluo biraz sabredin...180 derece fırında kızartmadan hafif pembeleşinceye kadar yaklaşık 20-25 dk kadar pişirin...fırından çıkarın ılık halde iken pudra şekeri serpip ikrama hazırlayın^^...ihihi çok güldüm kendime bu tarifi yazarken....umarım severek yersiniz^^

                                                 
ps:canım kocacım hadi hatun flaşın şarjı bitio dediği için çayı kupaya koyamadan çekmişiz fotoları ehehe...bu da böle boş kupalı çekim olsun napalım^^

                                 
                                                         şirin kalın^^






4 yorum :

gülümse dedi ki...

ellerine sağlık canım,sabah sabah ağzım sulandı:))

Lolikokory* dedi ki...

nım nımmmm eline sağlık :) Kupayı da görünce kışı özlediğimi hatırladım...

http://thisismynotebook.blogspot.com/

valki dedi ki...

teşekkür ederim gülümsecim ve loliciiim^^...gerçekten ben de şaşırdım ilk kez denememe rağmen oldukça güzel oldular ihihi

Aslı dedi ki...

Hiç beceremedigim için yapanlarla hayranlıkla baktıgım tek kurabiye :) ellerinize saglık, nefis görünüyolar :)