Red Lollipop valkili harikalar kumpanyası: muffin season^^ Red Lollipop

10 Ekim 2011 Pazartesi

muffin season^^




heleloy minik balkabaklarım...bu yağmurlu günlerde sıcak çay ya da kahvenin yanına şirin bi atıştırmalık yapmadan olmuo^^...e çok sevdiğim muffin başta gelio tabi...epeydir yaptığım ve kendi uydurduğum çok güzel bi tarifim var sizinle paylaşmak istediğim...anlatması benden denemesi sizden^^

malzemeler:

(ortalama on adet muffin kalıbı içindir.)

3 adet yumurta
1 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı kadar margarin(ne kadar yumuşak bir muffin istiorsanız o kadar çok koymanız gerekiyor malesef margarini)
3/4 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı şeker(damak tadına göre ayarlanabilir)
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un( burda kıvamı yaptıkça tutturuyosunuz,şöle söliim krep hamurundan biraz daha az akışkan bir hamur elde etmek lazım iyi bi sonuç için)

isteğe göre eklenecekler:
kuş üzümü,kuru üzüm,ceviz,elma rendesi,tarçın,kakao,damla çikolata,portakal kabuğu rendesi ve hayal gücünüze kalan herşey^^...burda trick nokta şu ki ıslak malzeme koyarken hamurun kıvamını korumanız gerekiyor.(üstteki fotoğrafta yaptığım muffinler kuşüzümlü,elmalı ve tarçınlı^^)

klasik kek yapımında olduğu gibi öncelikle yumurta ve şekeri güzelce köpürünceye kadar çırpıyoruz...sonra margarin,sıvı yağ ve yoğurdu ekleyerek yeniden karıştırıyoruz...sonra unu ve kabartma tozunu eleyerek sıvı karışımımıza ekliyoruz...bu aşamadan sonra istediğiniz malzemeyi yaptığınız hamura nazikçe karıştırarak katmanız önemli...kabarmayı en çok etkileyen aşama burası çünkü^^...ben genelde kuş üzümü kullanıyorum ve çok yakıştığını düşünüyorum her türlü keke...muffin kalıplarını yarıdan birazcık daha fazla doldurup tercihen önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz...tabi bir iki önerim daha olacak...muffin tepsisi kullanmanız ya da eğer yoksa çift kalıp kullanmanız şekilli muffinler elde edebilmek için önemli...bir de fırınınızı iyi tanımanız^^...eşit ısı veren bir konumda pişirmeniz muffinlerinizin üstünün yanmadan her tarafının iyi pişmesini sağlayacaktır.

şirin günlerde yemeniz dileğiyle....afiyet olsun minik balkabaklarım^^












7 yorum :

*ssdesignbutik dedi ki...

amanında amanın ne hoş görünüyorlar hamarat kızımız çok cici tarif yapmış bak canım çekti ama :)

Bu arada kupana bayıldım ama bennn

valki dedi ki...

ihihi teşekkür ederim canım^^...tam bi kupa delisiyim ben...yeri geldikçe koleksiyonumdaki kupaları böle sergiliorum^^

gülümse dedi ki...

ay ben bayılıyorum bu tariflere.hatta bak diyorum kalbim temiz diye, anneme dedim ki anne benim böyle muffin filan yapmak için çeyizimde kalıp yok:))peki sor bakalım hiç yaptın mı diye,hayır:))ama hevesliyim yani,yapacam,hihihihihi

valki dedi ki...

kalıpları ikeadan almıştım gülümsecim...hatta almak denemez resmen depoladım^^....sanırım hala var..onun dışında tepsi seçeneği en çok essede ve tantitonide...silikon kalıp içime sinmiyor....plastik gibi gelio bana o yüzden tercih etmyorum...umarım bu tarifi denersin ve kulaklarımı çınlatırsın ilerde^^

Lolikokory* dedi ki...

ayayya :) haftasonu yapmam lazımmmm nanannay!
fotoyu sen mi çektin, weheartit'lik foto olmuş, çok cici

http://thisismynotebook.blogspot.com/

AsOrTiK dedi ki...

margarin dışında tüm malzeme var;)) muffin kalıplarım bile var ikeadan. muffiin yapamadığım için kavanoz süslemede kullanmıştım:)))

http://asortik.blogspot.com/2011/07/rengarenk-kavanozlarm.html

eline sağlık, afiyet bal şeker olsun,
sevgiler hamarat valki

eloss dedi ki...

çok güzel olmuş elinize sağlık.
ben de yapmak istiyorum ama cupcake ve muffin kağıtlarından bulamıyorum.
her yerde silikon var.
bu kağıtlar nerelerde satılıyor acaba?