Red Lollipop valkili harikalar kumpanyası: balkabağım^^ Red Lollipop

12 Aralık 2011 Pazartesi

balkabağım^^




heleloy minik balkabaklarım^^...sonunda gerçek bi balkabağı ile karşınızdayım ihihi...çok sevdiğim kabak tatlısını nihayet perşembe pazarında bulduğum kesilmiş şahane kabak sayesinde yapabildim...pişirme yöntemim çok klasik...yayvan bi tencereye tercihen tek kat halinde kesilmiş kabakları yerleştirip üzerine bir kase kadar toz şeker ilave ediyorum...3/4 çay bardağı kadar su ekliyorum sadece...burası püf noktası asla çok sulu yapmayın çünkü kabak zaten kendi suyunu ve aromasını da salıyor...o suyla pişen kabak çok daha lezzetli oluyo...içine bir iki karanfil de atabilirsiniz pişerken...kabağın güzelini seçme yöntemim ise en sert ve turuncu olanını alma şeklinde^^...mümkünse benim gibi kesilmiş almanızda fayda var zira cadılar bayramındaki kabağımızı kesmeyi denerken mutfak tezgahımın bi kısmı uçuyordu nerdeyse ihihi...nette kabağı fırın poşetinde pişirenler olduğunu öğrendim ve aklıma epey yattı...bi dahakine öle denicem bakalım^^...bol cevizle süslemeden tabiki olmaz...hindistan cevizi de yakışıyo aslında...tamamen zevkinize kalmış^^

                               
                                                            şirin kalın^^









7 yorum :

ruşen dedi ki...

bi tatlıya bi de tabak ve kardanadamlı kovamsı şeye bakıyorum... hepsi birbirinden nefis.

Elifinelizi dedi ki...

ellerine sağlık ,
hmmm çok severimki birde üzerine kaymak :))
ayy bursalı olarak kestane şekerimizle ünlüyüz ya hihihiiii:D ben sonrasında fırına veriyorum kabağı bildiğin kestane şekeri
sevdiğin bir lezzet tarzıysa dene derim :)

Hamide... dedi ki...

eline sağlık canımcım çok lezzetli görünüyor...

Loves From Fashion dedi ki...

Yaa kabak tatlısını bi severim bi sevmem bi türlü karar veremiyorum bu konuda been :) Bu arada blogun çok tatlıı arkadaki cupcake bile canımı çektirmeye yetti hehe =))) Bu arada yeni yıl çekilişime bekleriim :)
http://www.lovesfromfashion.com/2011/12/new-years-internatonal-giveaway.html

Misisipi dedi ki...

Selam. Kabak tatlısına bayılırım.. olsa da yesem keşke! :)

Cebimdeki renkler dedi ki...

Sunum da nefis :)) Afiyet olsun.

valki dedi ki...

cici yorumlarınıza çoook tişkürleeer^^