Red Lollipop valkili harikalar kumpanyası: kuki adam^^ Red Lollipop

18 Aralık 2011 Pazar

kuki adam^^



heleloy minik balkabaklarım^^...yılbaşı ruhunun vazgeçilmez öğelerinden biri tabiki zencefilli adam kurabiyeler...ben figür olarak da bayılmaktayım kendisine ihihi...bugün biraz erken olsa da yılbaşı kurabiyesi yapmaya karar verdim...tabiki sizinle tarifimi de paylaşıcam^^

malzemeler:

2 yemek kaşığı margarin veya tereyağı( ben bi kaşık margarin bi kaşık tereyağı koydum evde az olduğu için^^)
1 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
2 su bardağı un (böle kıvam kulak memesi olana kadar aldığı un da diyebiliriz^^)
1 adet kabartma tozu
tarçın (zevkinize göre,istediğiniz kadar,ben sevmiyorum ama isterseniz klasik tarife uygun toz zencefil de koyabilirsiniz^^)
portakal veya limon kabuğu rendesi(margarin kokusunu bastırmaya birebir kesinlikle koyun^^)


önce yağ,yumurta ve şekeri güzelce kaşıkla margarin eriyene kadar karıştırın sonra unu ve kabartma tozunu eleyerek bu karışıma katın...Tarçın,portakal kabuğu rendesi ve istediğiniz diğer kuru malzemeyi de katabilirsiniz bu aşamada ama ben biraz yoğurduktan sonra katmayı daha çok seviyorum...kulak memesi kıvamındaki hamuru elde ettikten sonra (ki hamur biraz dağılmaya eğilimlidir endişelenmeyin^^)merdane ile küçük bezeler haline getirdiğiniz hamurları yaklaşık 1 cm kalınlığında açın ve elinizdeki kalıpla kesin...ben epeyce aramıştım adam kalıp ve geçen sene çok enteresan şekilde çiboda bulup almıştım^^...bu sene var mı bilemiyorum...daha önceden ısıttığınız 180 derecelik fırında 20-25 dk üzeri pembeleşene kadar pişiriyorsunuz(aman dikkat yakmayın çok çabuk pişebiliyor bazen^^)...ben çam ağacımı yıldızlarla süsledim...pastacılık malzemeleri satan yerlerde bu tür süsleri bulabilirsiniz...altına da glazür sürdüm ki yapışsın diye^^...o da hazır satılan dr.oetker'in ürünlerinden biri...aslında adamlarıma kaş göz de çizebilirdim ama glazürüm geçen seneden kaldığı için akışkanlığı azalmış pek düzgün olmadı vazgeçtim ben de^^...kaşsız gözsüz idare ediceksiniz artık ihihi...geçen seneki kurabiyelerime de şurdan göz atabilirsiniz^^


                                                            şirin kalın^^









7 yorum :

Junkhead dedi ki...

Ayy çok cici olmuşlar canımcım ellerine sağlık ,afiyetler olsuuun :)

Hamide... dedi ki...

çok güzel olmuş canım eline koluna sağlıık :D

Farfalle dedi ki...

Canım seninde eline sağlık, çok şirin görünüyorlar burdan:).

Aslı dedi ki...

Çok güzel görünüyolar, tarifide alıcam izininle :) ellerine saglık. Kardanadamlı tabagınada bayıldım :)

MagiccCat ★ dedi ki...

Mis gibi komustur o mutfak =) Kardanadamli tabaginda cok hos

valki dedi ki...

ihihi çok tşkürler cici yorumlara...portakal kesinlikle rendeleyin inanılmaz güzel oldu gerçekten hiç margarin kokusu bırakmadı^^

zeymuran dedi ki...

kukılı adamlar süper gorunuyor cok sevdım ellerıne sağlık canım,sevgiler...