Red Lollipop valkili harikalar kumpanyası: i made strawberry cake^^ Red Lollipop

26 Nisan 2013 Cuma

i made strawberry cake^^



heleloy minik balkabaklarım^^...evde olduğumda tam bi mutfak canavarı oluorum...mardinde canımın çektiği şeyleri bulmakta baya güçlük çekiorum...o sebeple canımın çektiği ve normalde üşenip ya da cesaret edemeyip daha önce yapmadığım şeyleri yaparken bulabiliorum kendimi...bugün de öle oldu ve ilk kez ev yapımı yaş pasta denemesi yaptım...sonuç şaşırtıcı derecede güzel oldu ve tabiki sizlerle paylaşmak istedim...belki aranızda hep evde pasta yapmak isteyip benim gibi cesaret edememiş olanlar vardır diye...işte valki'den ev yapımı çilekli pasta tarifi^^...( bu arada paylaştığım tüm görseller bana ait ve instagram hesabımdan...merak edenler için ig nickim; drvalki )



pandispanya kek tarifiyle başlayalım öncelikle;

malzemeler:

4 kahve fincanı un
4 kahve fincanı toz şeker
4 yumurta 
1 kahve fincanı su
1 paket kabartma tozu

öncelikle yumurtaları ve şekeri tercihen mikserle köpük oluşturuncaya kadar 5 dk kadar çırpıyoruz...sonra unu, kabartma tozunu ve suyu ekliyoruz...sonra 1-2 dk kadar daha karıştırıp oluşan harcı zemini yağlanmış yuvarlak kek kalıbına döküyoruz...ben küçük boy yuvarlak borcamda pişirdim...tarifi aldıım sitede 26 cmlik tepsi de pişirilmesi gerektiği yazıordu onu da ekliim ama sanırım küçük borcamda o boyutlarda^^...pişirme derecesi 180 derecede ve turbo ayarında olucak...ben öle yaptım ve çok başarılı sonuç aldım...bi de kek hamurunu kalıba koyduktan sonra biraz havada çalkalayıp hamurun yayılmasını sağlamanız eşit kabarması için öneriliyor...bunu da test ettim onayladım hakkaten işe yarıyor ihihi^^

pastacı kreması tarifiyle devam edelim^^;

malzemeler:

3 adet yumurta sarısı 
1,5 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
4 yemek kaşığı toz şeker
1 adet şekerli vanilin

yine klasik olarak önce yumurta sarıları ve şekeri karıştırıyoruz...sonrasında sütü,nişastayı, unu ve vanilini karıştırıyoruz...tercihen teflon bi tencerede ateşte karıştırarak pişiriyoruz...sürekli karıştırmayı ihmal etmeyin hemen topaklanıyo çünkü krema...kıvam aldıktan sonra yine karıştırarak soğutuyoruz ki üzerinde tabaka oluşmasın...krema yapımında sürekli karıştırmak tek püf noktası gördüünüz üzre ihihi^^...benim de sonradan farkettiğim çok önemli bi detay da şu ki bu pastada hiç yağ kullanılmıyor...bi nevi light sayılır yani...çok süper dimi?^^

ve pastanın yapımına geçioruz^^;

şimdi size süper bi püf noktası veriorum minik balkabaklarım...kekinizi pişirdiniz...istediğiniz gibi eşit ve güzel kabardı...öncelikle servis edeceğiniz kaba ters bi şekilde yerleştirip sonrasında ıslak bi bezle üzerini örtüyoruz...biraz beklettikten sonra bi bıçakla kek kalıbının tabanına vuruyoruz...sonra kalıbı hafifçe sallıyoruz...bi bakmışız hooop kekimiz cup diye tek parça kalıptan çıkmış^^...ben bizzat denedim yaptım ve cillop gibi bozulmamış bi pandispanyam oldu^^

ikinci püf noktası da bu keki nasıl eşit bi şekilde ikiye ayıracağımızla ilgili...temiz ve tercihen beyaz bi dikiş ipliği ile^^...kek sıcakken değil ama...kekinizi sabredip en azından ılık hale geldiğinde kesmeye çalışın yoksa dağılır...azıcık kenarından bıçakla kestikten sonra ipliği geçirip yavaşça gel-git hareketiyle kesiyoruz...evet biraz zor kabul ediorum ama imkansız deil^^

kekimizi ortadan iki eş parçaya ayırdıktan sonra soğuttuğumuz pastacı kremasını arasına sürüyoruz...ben içerisine hem muz hem de çilek dilimleri koydum...siz istediğiniz herşeyi koyabilirsiniz...pastanın ikinci katını düzgünce yerleştirdikten sonra pastamızı krema ile sıvamaya geldi sıra...bu iş için elimizde kalan pastacı kreması ile bi paket krem şantiyi karıştırmanızı öneririm...ben o şekilde yaptım,hem tadı hem de kıvamı ideal oldu...krema ile sıvama yapmak için spatula tarzı bişey kullanırsanız daha başarılı bi sonuç elde edebilirsiniz...tercihen kek standında yapmanızı öneririm....hem şeklen hem de saklamak için çok daha uygun oluyo...son olarak en keyifli kısım süslemeee^^...ben göz kararı aynı boyda seçmeye çalıştığım çilekleri diplerinden kesip pastanın üzerine yerleştirdim...çok şirin oldu ihihi...son dokunuşu da amsterdamdan aldığım kalp şeklindeki minik süsleme şekerlerini serperek yaptım...şöle söliim ilk kez yapmama rağmen gerçekten inanılmaz lezzetli ve şirin görünümlü bi pasta oldu...kendimle gurur duydum ihihi^^....umarım siz de yapar ve cici sonuçlar alırsınız....afiyet bal şeker olsun^^


                                                                      şirin kalın^^












7 yorum :

Şirret Şerbet dedi ki...

Aaaa yazmışsın zaten. Ben de yemeğe sardım şu aralar. Deniycem ilk fırsatta. Eline sağlık canım :)

valki dedi ki...

ihihi kalp kalbe karşı demişler şirretim şerbetim^^ <3

Rainbow Gatherer dedi ki...

1 dilim alabilir miyim :)?

valki dedi ki...

ihihi ne demek efenim tabeyki^^

Sycorox dedi ki...

oyy çok güzel gözüküyor ^^ evde yapılan pastanın tadı hiçbir pastada olmuyor gerçekten

valki dedi ki...

sen bu konuda bi üstatsın sycocuuum :* <3 senin kadar olmasa da benim de şirin pasta denemelerim olucak sanırım bundan sonra ihihi^^

eloss dedi ki...

yummy yummy^^ pasta zaten harika, ve bebişin arkasındaki caceler de çok cici duruyor ^^